Новини індустрії

Ретроспектива раннього періоду творчості Стіва Раєна

Ретроспектива раннього періоду творчості Стіва Раєна

Протягом чотирьох десятиліть Стівен Майкл Раєн шукав і удосконалював серйозний творчий потенціал мистецтва фотографії. Його головний внесок – унікальне поєднання класики та експерименту в фотографії ХХ століття. Завдяки його візуальному проникненню у форми з’явився творчий спадок, словник і вираження якого співзвучні внутрішній творчій силі. Ретроспектива Раяна «Форми» об’єднує сфери творця і творіння в одне візуальне ціле. Завдяки цьому його робота втілює унікальне бачення, що перекликається із всесвітом.
На розвиток бачення Раяна вплинули дві головні сили. Першою рушійною силою був Ансел Адамс, легендарний американський маестро фотографії. Саме завдяки йому Раєн почав розуміти фотографію як форму образотворчого мистецтва. Адамс акцентував увагу на технічній досконалості, від ідеальної «партитури» (негатив) до елегантного «виконання» (відбиток), але окрім цього він розглядав фотографію як візуальну метафору, яка висловлює щось створене всередині, що можна передати лише за допомогою невербальних засобів спілкування. Завдяки Адамсу Раєн набув майстерності, необхідної для самостійної впевненої роботи з камерою формату 8х10. Це був період класичної фотографії Раєна, візуальний еквівалент досліджень музичної школи Джулліарда. Цей класичний стиль повертався у різні моменти його життя, але завжди взаємодіяв з іншими впливами.

Якщо навчання в Ансела Адамса було рушійною силою класичного періоду Раєна, то перебування в Інституті дизайну Іллінойського технологічного інституту стало потужним стимулом його джазового періоду. Це був період дослідження, експерименту та імпровізації під очевидним впливом знаменитого фотографа абстрактно-імпресіоністського напряму Аарона Зіскінда. Акцент перемістився з предмета перед камерою на кінцеву візуальну презентацію. Правила мали бути порушені, а техніки розширені до своїх меж. Робота Раяна «Експериментальні форми І», створена за допомогою аналогової фотографії, стане провозвісником наступних «Рослинних форм» і «Експериментальних форм ІІ», імпровізацій у межах широкого діапазону цифрового мистецтва.
Пізніше ці два впливи класичної дисципліни і свободи джазового експерименту поєдналися в єдиний спосіб бачення, відчуття і творення. Прикладом цього є роботи Раяна, створені після 1980 р., це можна побачити в його роботі у Lake Powell (“Піщані форми»). Завдяки новому способу бачення Раян використовує силу ландшафту. У процесі екзистенціальних пошуків форм, які здійснює Раєн, має бути знайдений універсальний каталізатор, що зробить можливим гармонійну взаємодію двох впливів. Сильне відчуття дизайну і непідвладних часу принципів Нотана були передані митцем і вчителем Дорр Босвелл під час навчання Раєна у неї. Босвелл, яка багато років навчалась в Академії мистецтв Сан-Франциско і Центрі мистецтв Мендочіно, постійно і безпосередньо впливала на Раєна, також митця з узбережжя Мендочіно. Ідея балансування позитивного і негативного простору, яка була притаманна старовинному японському мистецтву Нотана, можна побачити у роботах Раєна за великий проміжок часу. Це додавало його творам ефект присутності й силу великих експериментальних можливостей.

Відкриття виставки 17 липня 2009 о 18:00.

З 17 по 31 липня 2009 «FORMS» Стіва Раєна
ДП «Мистецький арсенал» (м. Київ, вул. Івана Мазепи 30)

Виставка працює:
З 11:00 - 20:00 (вихідний - неділя)

Телефон: +38 096 366.33.39, +38 044 288.52.24

www.sryanart.com

Нові фотографії